Lancaster en Washington - Reisverslag uit Laurel Hill, Verenigde Staten van gerardsienie - WaarBenJij.nu Lancaster en Washington - Reisverslag uit Laurel Hill, Verenigde Staten van gerardsienie - WaarBenJij.nu

Lancaster en Washington

21 Juni 2018 | Verenigde Staten, Laurel Hill

Hallo. Gelukkig ik kan weer berichten plaatsen. De storing is vast weer voorbij getrokken. Even eerst het berichtje van gister,
Gisteren zijn we verder doorgereden naar Lancaster. We waren daar tegen 10 uur en hebben het leven van de Amisch een beetje leren kennen. De Amisch is een bevolkingsgroep met een aparte geloof. Ze mogen totaal geen luxe en geen electriciteit gebruiken. Op het land gebruiken ze nog paarden en ze rijden in koetsen. Langs de wegen staan zelfs borden, pas op Amisch koetsen. Maar we zijn heel wat wijzer geworden. Daarna zijn we doorgereden naar Washington waar we tegen 15.00 uur waren en lekker buiten gezeten en heerlijk gegeten. S,avonds nog even naar een informatie avond voor de dag van vandaag Washington. Hoe je daar met de bus en de metro komt. We wachten maar af.

Vandaag zijn we naar Washington geweest. Wat een mooie stad is dat. Heel veel groen en grote parken. Maar ook veel bezienswaardigheden en de vele musea. Als je alles wil zien ben je wel een week bezig denk ik. Wij hebben een keuze gemaakt om bij het Union Station. Hier kom je aan met de metro en de trein. Het is zo groot kun je wel paar dagen winkelen en eten.

Daarna naar het Capitool en de omliggende gebouwen. Dit is het huis van de regering van de VS. Wat een super mooi gebouw.

Daarna naar het Arlington National Cemetery. Hier liggen meer dan 400.000 mensen, soldaten en ook hun naaste familieleden mogen erbij liggen. Zo indrukwekkend, waar je kijkt staan er witte grafstenen op de grond. Sommige zijn wat groter dan de ander, ligt aan de orde die ze hebben in het leger.
Ook is John F Kennedy en zijn vrouw er begraven. Bij het graf van de onbekende soldaat, wordt elke dag bewaakt. Elk half uur worden deze soldaat afgewisseld door een ander. Dit is zo indrukwekkend dat ik dat niet in woorden kan omschrijven, maar staat op de film.
Daarna zijn we nog naar het witte huis geweest. Dit was ook heel mooi om te zien.
Met de hop of, hop on bus weer naar het station. Daar hebben we iets gegeten en dan weer naar de metro.
We voelden ons weer ratten onder de grond. Maar het ging allemaal prima en we waren snel weer bij het station waar we moesten zijn voor de bus. Maar de bus was er niet, bleken we een halte te ver zijn gegaan met de metro. Wij weer naar beneden en weer in de metro. Maar toen was de kaart leeg en moest opgewaardeerd worden, nou dat was toch een gedoe. Bleek er te veel op 1 kaart te Zijn gekomen. Hier op de camping in een bus gestopt voor een goed doel.
Zo een heel verhaal, maar zijn jullie een beetje op de hoogte.
Het was vandaag bewolkt met af en toe zon met zeer hoge temperaturen, dus was goed te doen in de stad.